Totaal aantal pageviews

donderdag 19 juli 2012

zo maar wat.....

 Zo maar wat kreten uit het nieuws van vandaag. Het doet je de wenkbrauwen fronsen.

Gekke Gerrie krijgt politie-uniform terug

12 jarige betrapt bij drugssmokkel

120 km op A2 moet kunnen

Het houdt me bezig, dit soort berichten. Soms omdat ze me persoonlijk raken. Soms omdat ik daarna de commentaren lees van mensen die er zoals gewoonlijk niks van weten. En soms omdat ze te gek zijn voor woorden.

Kennelijk loopt er ergens in Nederland een verstandelijk gehandicapte rond, die, met toestemming van de plaatselijke politie,in politie-uniform rondloopt en boetes uitschrijft. Schiet mij maar lek. En nu is zijn uniform gestolen door enkele onverlaten en krijgt hij - krijgt hij! van de politie een nieuw uniform. Volgens mij zegt de wet dat het verboden is om je voor politie-ambtenaar uit te geven. En deze man, hoe goed bedoeld ook, krijgt daarbij hulp van nota bene de politie. Ik ken ook nog wel een aantal leegschedels in mijn wijk, die en nuttige tijdsbesteding zoeken. Zal ik die ook een uniform geven en een lasergun? Ach, misschien ligt er nog ergens een oud pistool. Hoort hij er echt bij. Er schijnen namelijk 3000 Walther P-5 pistolen van de politie ooit zoekgeraakt te zijn, niet geregistreerd. En toen de politiek daar ophef over maakte, werd een hertelling gedaan en kwam het aantal uit op 600 vermiste pistolen. Oh, maar dat valt wel mee, dacht de politiek en sukkelde zichzelf weer in slaap.

Op Schiphol betrapte de Koninklijke Marechaussee een 12 jarige jongen met enkele pakken drugs in zijn bagage en zijn kleding. De vraag is maar: wisten zijn ouders ervan? Een 12 jarige is strafrechtelijk aansprakelijk, maar of je zo iemand wil veroordelen tot jeugddetentie? Je kunt beter zijn ouders opsluiten en natuurlijk de drugsbende zelf! Ik maakte laatst al gekscherend een opmerking dat ik voor mezelf ging beginnen. Ik wilde een inpakbedrijf voor toeristen beginnen. Geef mij uw bagage en uw koffer en ik pak het netjes in. En dan stop ik er ook nog wat leuks tussen...Op alle verre luchthavens in Mexico, Paramaribo, Bogota en dat soort bestemmingen.

En natuurlijk zou Nederland Nederland niet zijn als er gezeurd werd over de snelheidslimieten en de daarbij behorende controles. 5 banen in beide richtingen en dan toch maar 100 kilometer per uur. Ik rij er zelf regelmatig en ik vind het ook langzaam. En of ik nou in mijn eigen auto rijd, of een auto van de baas ( u kent ze wel, met blauwe lampen erop en leuke kleurtjes aan de zijkanten) ik wordt net zo makkelijk ingehaald. Mijn geoefend oog schat de snelheden op 120 tot 140 km/u. Dat vereist toch wel lef, vind ik. Maar wat is nou de tijdwinst? Minutenwerk, meer niet. En nu komt de trajectcontrole, zodat je automatisch een bon thuiskrijgt al je te had hebt gereden over het gehele traject. De commentaren waren niet van de lucht. Maar laten we niet vergeten: het is jóuw rechtervoet die het gaspedaal indrukt. Als je het risico wilt nemen, moet je niet zeuren als je gepakt wordt. Ik zag zelf vanavond de flitsauto ook maar net op tijd en ik reed ook iets te hard. Een snelle stamp op de rem voorkwam de hoon van mijn vrouw. Maar ik deed het mezelf aan.

Al met al een drukke week voor de vaste club commentatoren, azijnzeikers, beterweters en  afbranders. Een mens moet toch een hobby hebben.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten