Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 december 2011

Als een jaar bijna ten einde loopt
En iedereen zich helemaal suf koopt
Is er dan nog tijd voor wat bezinning?
Zo ja, dan is dat al een overwinning.

Want de jaren vliegen voorbij, tegenwoordig
En door de snelheid wordt ik soms wat slordig
Neem ik wel voldoende tijd om stil te staan
Bij alles wat ik dit jaar al heb gedaan.

Heb ik genoeg tijd gegeven aan degene die me dierbaar zijn?
Was ik voldoende serieus, of was 't alleen maar gein?
Heb ik genoeg energie in mijn werk gestopt?
Of heb ik alleen maar heilige huisjes omver geschopt.

Een blog, net als een column is vaak op het randje
Dus als ik te ver ga, geef me gerust een standje
Want soms besef ik zelf niet dat ik te ver kan gaan
En mensen kan kwetsen, dat ik daarin door kan slaan.

Wat is me in dit jaar zelf allemaal overkomen?
Waar kan ik tevreden over terugdromen?
Buurtnetwerk, inspraak en menig overleg
Ik ben redelijk druk geweest, als ik het zelf zo zeg

Veel op de bike en weinig op de boot
Ik hoop dat ik dat komend jaar beter begroot
want zeg nou zelf: varen voor de baas is leuk
En doet aan het goede gevoel geen afbreuk

Vorig jaar een ernstig incident met dramatische gevolgen
Wist de Officier van Justitie nu succesvol te vervolgen
Een forse vrijheidsstraf was de uitspraak voor een gruwelijke daad
Dat is tenminste een vonnis dat er staat!

En dan kwam Mobiel Banditisme om de hoek
Voor mij meer dan een spannend jongensboek
Goed gemotiveerd met partners ertegenaan
stond tegengaan van de misdaad bovenaan

Ondanks goede bedoelingen kregen we veel tegenwerking
terwijl het juist andersom moest zijn: samenwerking
een gedeeld doel zou de neuzen moeten richten
Maar ze konden voor mij de lasten niet verlichten

Liet ik me erdoor tegenhouden? Welnee!
Samen met mijn maatje, recht door zee
om zoveel mogelijk resultaten te boeken
En de boeven waar mogelijk op te zoeken

En wat gaat het volgende jaar dan geven
Een mooie cursus is het streven
waar ik weer net zoveel energie in zal steken
en nieuwe ideeën op kan kweken

Hoewel er om me heen druk wordt gespeculeerd
wordt de mogelijkheid op een vertrek gereduceerd
want ik heb een fijne plek en goede vrienden
Die nu en in het verleden mijn respect verdienden

Bang als ik ben voor veranderingen
Ga ik misschien voor nieuwe dingen
Maar een vaste en vertrouwde stek is ook wat waard
Dus het is wel iets wat me zorgen baart

Beste collega's,vrienden en bloglezers
Genoeg tijd besteed aan dit wonderlijke vers
Bedankt voor het lachen en alle goede momenten
Voor jullie mijn allerhoogste complimenten

Laat je niet verharden door de dagelijkse praktijk
maar werk met hartenlust aan je dorp en je wijk
Lach met elkaar en geef elkaar de uitgestoken hand
Dan houden we gezamen stand!

Uw blogger,

Jobthecop

Geen opmerkingen:

Een reactie posten