Totaal aantal pageviews

vrijdag 14 oktober 2011

Iedereen weet het beter...


Maart 20, 2010
Door Jobthecop op 13:16

De storm van verontwaardiging over het onderzoek rondom de dood van Milly Boelens is nog niet uitgewaaid. Dat is ook niet te verwachten en ook niet wenselijk. Want van alle fouten kun je leren. Maar alsjeblieft: als je er iets over te zeggen hebt, zorg dan wel dat je voldoende basiskennis hebt om een intelligente opmerking te kunnen plaatsen. Want de "experts" die zich de afgelopen week roerden, waren nou niet de allerbeste. Ik heb commentaren gelezen van Klaas Wilting! Die man is al zo lang geleden gepensioneerd dat hij beter is in forums en spelletjes dat politieonderzoeken en trouwens, zijn laatste functie was mediavoorlichter wat zoveel inhoudt dat hij vertelt wat anderen vinden wat hij moet vertellen zonder dat het onderzoek daardoor geschaad wordt. En de verslaggever van Hart van Nederland, Ilse van Wingerden, die de hoofdofficier vroeg waarom de politie niet bij alle buurmannen een onderzoek in de woning had gedaan? Net alsof dat zo makkelijk is! Mevrouw van Wingerden ( en alle andere ‘experts’) : een woning is een beschermd gebied, genoemd in de grondwet. Daar mag je alleen met een machtiging van de Officier van Justitie naar binnen en dan nog voor beperkte doeleinden. En een onderzoek in de woning mag alleen op vordering van de Rechter-commissaris, juist om te voorkomen dat je grondrechten al te makkelijk geschonden worden.

Wij gaan dit nog terugkrijgen op straat, daarvan ben ik overtuigd. Waarschijnlijk door een dronkenlap of iemand die – in zijn ogen – onterecht bekeurd wordt.

"Kun je wel? Een bon uitschrijven dat durf je wel, hè? Maar een kindermoordenaar pakken kunnen jullie niet hè? Oh nee, maar dat was een collega van jullie! Nu wordt me ineens alles duidelijk!"

of woorden van gelijke strekking. Probeer dan maar eens je professionele en kalme houding te bewaren, zoals van je verwacht mag worden. Terwijl alle vezel in je lijf er om schreeuwt om je wapenstok net zolang over zijn gezicht heen en weer te halen totdat er geen neus meer op zit….

Ik weet nog goed dat, toen collega Gabriëlle Cevat in Amsterdam was doodgeschoten, collega’s net over de brug bij ons een vent aanhielden voor een woninginbraak. Een jochie van 18 jaar. Hij woonde in mijn wijk, maar ik had nog nooit eerder met hem van doen gehad. Toen de collega’s hem aan wilden houden dreigde hij met een scherp voorwerp en de woorden "Kom maar op, net als Cevat!"

Als u weet waar ze dat soort dingen vandaan halen, ik weet het niet. Ik wil het eigenlijk niet eens weten ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten