Totaal aantal pageviews

woensdag 26 oktober 2011

Meningen aanpassen

Juni 23, 2011
Door Jobthecop op 12:58

Als je zoals ik, gauw klaar staat met je oordeel over anderen, kan het wel eens gebeuren dat je door je eigen mening in de kont wordt gebeten. "Iedereen heeft recht op mijn mening" riep ik vroeger( en nog wel wel eens). Zo heb ik niet onder stoelen of banken gestoken dat ik het niet zo op heb met de dienderij van Amsterdam. Omdat ze een eigen wetboek schijnen te hebben waar de rest van Nederland nog geen kennis mee heeft gemaakt. Omdat ze bijzonder eigenwijs zijn. En omdat ze alles nét even anders willen doen de rest van de Nederlandse Politie. Ook heb ik hier en op andere plekken afgegeven op het KLPD. De makkelijke jongens in hun snelle volvo's die 's lands wegennetwerk onveilig maken. De KLPD is natuurlijk nog veel meer dan dat, maar met andere afdelingen heb ik nauwelijks te maken.

Toen ik gisteren op het bureau aankwam wemelde het van de politieauto's die niet van ons waren. En een groot aantal onopvallende auto's die, als je een kenner bent, direct herkenbaar zijn als politieauto's. Een drukte van jewelste in het bureau. Een hoop mensen die ik niet kende. Wat bleek: drie probleemjongeren, die het de laatste tijd heel erg leuk deden en hard op weg waren om volwassen te worden, hadden een overval gepleegd op een woning in Amstelveen. En op de terugweg waren ze opgepikt door de politie van Amsterdam, die de achtervolging inzette en de auto wist klem te rijden. En daarbij drie aanhoudingen verrichtte.

Een en ander werd gefilmd door een buurman en die zette alles op youtube. Zie hiervoor


Het zijn hele mooie beelden, waarvan ik niet kan laten om op te merken dat de beide Amsterdamse vrouwelijke dienders toch schoonheidsfoutjes maken. De blonde is te druk met haar telefoon om goed op te letten en de brunette trekt als enige haar pistool maar laat vervolgens toe dat één van haar mannelijke collega's door de vuurlijn loopt. Nou ja, het resultaat telt! Mooie aanhoudingen, collega’s!

Maar eigenlijk moest ik gisteren een controle draaien in samenwerking met het KLPD. Dus stonden er een uurtje later twee volvo's en een VW-bus met daarin een ANPR systeem. En hebben we langs de weg gestaan. Op zoek naar Mobiele Bandieten. Rondtrekkende dievenbendes. We hebben ze helaas niet gevonden. Maar wel wat andere leuke resultaten. Een gestolen auto met de dief erbij. Een man die reed terwijl zijn rijbewijs ingevorderd was. En een aantal mensen die nog boetes open hadden staan, waarvan de uitschieter ruim 1200 euro moest aftikken. En zijn zus daartoe bereid vond. Ik zou niet weten wie ik moest bellen als mij dat zou overkomen – nog los van het feit dat ik geen zussen heb. Maar wie zou er voor mij klaar staan met zo'n geldbedrag? Hoe dan ook, ook die samenwerking was heel prettig te noemen. De auto's van het KLPDP zijn beter uitgerust als mobiel kantoor als het onze, maar net als bij onze voertuigen ontbreekt er altijd wel iets aan of is er iets kapot. Wij hebben de laatste dagen een aantal voertuigen naar de garage moeten laten brengen, en er zijn geen vervangende auto's voor ons. Nieuwe schijnen in bestelling te zijn, maar ja….tussen bestelling en levering zit drie maanden van ombouwen, striping aanbrengen en zovoorts. Dat er ook maar één bedrijf is in Nederland die dat doet – of althans marktleider is, doet de snelheid geen goed. Want naar wie moeten we anders gaan? En dat dat bedrijf eigendom is van Volkswagen Nederland, zal er vast toe hebben bijgedragen dat de keuze voor nieuwe politievoertuigen op datzelfde VW viel. Wel met sterke motoren overigens. We gaan van 90 naar 140 PK. Daar heb ik ook wel een mening over, maar die houd ik voor me totdat ik erin gereden heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten