Totaal aantal pageviews

donderdag 20 oktober 2011

Landelijke politiebikedag 2010

September 18, 2010
Door Jobthecop op 12:03

Ja, de titel zegt het al: afgelopen donderdag was de landelijke politiebikedag 2010, een evenement voor politiebikers uit Nederland en andere Europese landen. Hoewel het een aantal malen eerder was georganiseerd was ik hier nooit eerder geweest. Nu kon ik me er echter voor vrij plannen. Het hielp natuurlijk ook wel dat onze tegenwoordige chef zelf opleidingen tot bikers heeft gegeven en privé ook regelmatig op de racefiets zit. Dit keer werd het evenement georganiseerd door het korps Midden West Brabant en vond plaats in Oosterhout.

Hoewel het weer niet echt meezat, was het een ontzettend leuke dag. We hebben geoefend met hondengeleiders, met behendigheidsparcours, we kregen een lezing van een voormalig Nederlands Kampioene, er zat een pittig veldrij   parcours in ( iets waar ik natuurlijk niet voor ben gebouwd) en als laatste een ritje door Oosterhout op funbikes. U kent ze wel, die fietsen met ovale wielen, met twee zadels naast elkaar etc. Geen gezicht natuurlijk en het publiek kon vaak het lachen niet inhouden. En wij ook niet. Daarnaast was er een lunch waarbij Jean-Marie Pfaff kwam spinnen en waren er diverse stands met nieuwe fietsen en kleding.

Het is leuk om met ontspanning en inspanning met collega's uit Nederland en België bij elkaar te komen. Dan blijkt dat er toch wel veel verschillende soorten uniformstukken in omloop zijn ( terwijl het woord 'uniform' betekent dat alles gelijk is), veel verschillende uitrustingstukken en fietsen. We leren van elkaar in techniek en tactiek bij lastige situaties en praten ontspannen over praktijksituaties.

Ik heb er ontzettend van genoten en hou me aanbevolen voor de bikedag 2011, die georganiseerd zal worden door Zaanstreek-Waterland in het mooie Volendam. Maar tot dan: Bedankt, Midden West Brabant, voor een hele leuke dag. De foto's komen nog….


Geen opmerkingen:

Een reactie posten