Totaal aantal pageviews

maandag 10 oktober 2011

weer...

Januari 10, 2010
Door Jobthecop op 13:17

Heel Nederland in de ban van het winterweer. Het zou zo een titel boven een krantenbericht kunnen zijn, maar het is de zuivere waarheid. Heel Nederland werd eergisteren gewaarschuwd door Erwin Krol en consorten dat zaterdag een dag was dat we binnen moeten blijven! Sneeuwstormen, sneeuwduinen, geen strooizout genoeg etc. En raad eens wie er zaterdagavond een verjaardag had in het verre Noord-Holland?

Die is tijdig afgeblazen omdat de rest van de familie ook zijn twijfels had bij de wegcondities en van nog verder moeten komen dan ik. Ik had er al vrij voor gevraagd ( en gekregen) en dus heb ik een onverwachte vrije zaterdagavond thuis gevierd met een borrel. Met een schuin oog op de weerberichten en op de pagina van http://monitor.livep2000.nl/ waar de inzet van de brandweer en de ambulance te volgen is. En het bleef stil……Is alle commotie vooraf voor niks geweest, of hebben we ons goed aan de waarschuwingen gehouden en zijn we massaal thuisgebleven? Het zal trouwens niet in Nederland zijn waar maandag alle instanties afgezeken zullen worden omdat er niks aan de hand bleek te zijn – vanuit de veilige woonkamer. Maar als er geen weeralarm was uitgegaan en het was massaal in de soep gelopen, hadden we weer lopen zeiken dat er niks gedaan werd! Goed is het nooit.

Ik heb vrijdag wel gewerkt. Ik ben even naar een nieuwjaarsbijeenkomst geweest van een dorpscomité van één van mijn wijken geweest. Als die iets organiseren dan komen ook vrijwel alle bewoners. Kom daar eens om, om zo’n sociale samenhang? Ik heb wat nieuwe contacten gelegd, oude kennissen opnieuw begroet en wat visitekaartjes verspreid. Daarna de kou in met mijn collega. We zouden net gaan eten, toen iemand op een feestje het nodig vond iemand anders op dat feestje met een bierglas over het gezicht te slaan en daarmee de feestvreugde definitief om zeep te helpen. Toen we ter plaatse kwamen, zo’n 30 seconden na de melding, was de dader al weg, maar de meeste mensen kenden hem wel en dus stonden we vijf minuten later bij hem voor de deur en mocht hij met ons mee. In de cel werd het berouw hem te veel en rolden er dikke tranen.

Ik trof trouwens in mijn postvakje nog een CD-ROM aan met software om een weblog op te straten, zodat mensen in de wijk wisten waar hun wijkagent mee bezig was. Typisch de overheid: Als mosterd na de maaltijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten